i nie pisz ze szerokie kola sa lepsze bo wprowadzasz ludzi w blad a na forum tego sie nie robi (skoro ty tak robisz to niech tak zostanie ale nie udowadniaj, ze to jest lepsze bo ja tak robie)
Stosuje się nie szersze koła niż te zalecane nominalnie przez producenta ale takie same lub o oczko mniejsze bez popadanie w skrajności. Uzaleznione jest to od tego jakimi drogami głównie bedziemy jeździli.
To, że Jabar pojechał szybciej na wprost to zasługa dobrych i szerokich opon które nie wchodziły w śnieg a zmnieszały siłę nacisku. Miały zwiekszoną powierzchnie "zaczepiania" sie o śnieg. To nie jest zasługa ESP. ESP to system stabilizacji toru jazdy...
Zamieszczone przez bezduszny
Stosuje się nie szersze koła niż te zalecane nominalnie przez producenta ale takie same lub o oczko mniejsze bez popadanie w skrajności
sam sobie zaprzeczyles, zdecyduj sie na cos albo jestes zwolennikiem szerokich opon albo nie
....
na sniegu im chudszy kapec tym lepiej bo nie bedzie duzej powierzchni stykowej co za tym idzie nie bedzie mial
...
IMO ty również się zapędzasz -
skrajności nie są za dobre
nie ciągnijmy tego offtopicu za wiele - ewentualnie załóżcie now wątek bo jak ktoś będzie chciał poczytać o ESP to się pogubi
chester121, powiem tak kolega bezduszny, wie lepiej niż ty o co w tym chodzi ma wieksze doświadczenie i wiedze wiec ja skłaniam sie za tym co pisze kolega a nie ty może ma trudny charakter ale wiedze też posiada
djczas, skad wiesz jaka mam wiedze??? skad wiesz jak pozyskalem ta wiedze??
tego nie wiesz i skoro nie wiesz kto znas mowi prawde to zapytaj sie 3 osoby (najlepiej dobrze siedzacej w temacie)
ale jak chesz to nie bede mowil takich rzeczy bo widze ze wiek i tak wygrywa, skoro on wie lepiej to juz sie nie odzywam
czemu terenowki maja wielke kola hmmm moze dlatego ze waza wiecej,
jazda po bezdrozach islandi ma to do siebie ze jezdzi sie po kopnym sniegu i ma zapewnic pewnego rodzaju wypornosc autu - to ze jezdza z bardzo niskim cisnieniem w kolach ma na celu zabezpieczenie ich przed przebiciem o wystajace skaly. Tyle ze to sa warunki extreme. Normalnie prawdziwe auta terenowe nie jezdza na takich balonach (a szerokie kapcie w autach terenowych podnosza przedewszystkim tzw. wspolczynnik lansu - dziala to przy roznych Pajero, Land Cruserach, ML-ach ktorymi ich wlasciciele nigdy nie zapuszcza sie w prawdziwy teren - ewentualnie moga sobie nimi wyciagnac lodz na brzeg w Mikolajkach)
Zamieszczone przez chester121
tez wogole super pomysl najlepszy zestaw na zime 17" alusy, rozmiar opony 225/45/R17
nie jest to najlepsza opcja z dwoch wzgledow:
opony zimowe maja duzo delikatniejsza konstrukcje i zdecydowanie latwiej je uszkodzic (3x dunlop 3m poszly na smietnik)
felgi aluminiowe zapychaja sie sniegiem przez co traca swoje wywazenie
Plusy to:
- wspolczynnik lansu
- 90 na 100 dni zimy drogi sa mokre lub suche - a jezdzac autostradami duzo lepiej jedzie sie na 225/45/17 niz 195/65/15
sa tez rzeczy na ktore nie mamy wplywu np:
- mamy auto w ktorym konstrukcja ukladu hamulcowego nie pozwala na zalozenie mniejszych kol;
- jest sie posiadaczem dwoch kompletow felg alumimiowych w rozmiarze 17" i ma sie dostep do opon w bardzo dobrej cenie (to akurat moj przypadek), wiec jezdzi sie na tym co sie ma - a ze wspolczynnik lansu rosnie
chester121, wwiedza i doświadczenie idą niestety z wiekiem ale dojrzejesz do tego
kilka razy udowodniłeś swoją wiedze
Ja nie jestem alfą i omegą i nie twierdze ze mam wystarczającą wiedze na wszystkie tematy
wiedze mam jaką ma i ją pogłębiam. EOT z mojej strony jakby co to na gg
co do esp kiedyś sie zastanawiałem nad doposażeniem ale na pytanie kilku osób które jeżdżą z esp powiedzieli mi że najlepiej jest jak sie ma 4x4. Jeździłem kilka jazd z autem ESP w zimie ale nie przypadło mi to do gustu czułem sie jakbym nie miał kontroli nad autem co nie zmienia faktu że jest to potrzebny wynalazek i może nastepne auto kupie z esp bo są sytacje kiedy pomaga bezduszna maszyna w prowadzeniu auta
Komentarz